Bromma gymnasium

På Bromma gymnasium står kunskap och gemenskap i fokus. Vi erbjuder dig en utbildning av hög kvalitet. Legitimerade och engagerade lärare utvecklar undervisningen tillsammans med ambitiösa elever.

Vårt introduktionsprogram

Spelar du fotboll eller basket? Vill du kombinera din träning mot elit med dina studier på gymnasiet? Ansök till din klubb eller förening senast den 1 december.

Det är okej att inte veta vad du ska bli. Just nu. Eller sen. Med en skola som tror på dig kan du växa längs vägen. Vi är Stockholms kommunala gymnasieskolor.

Att gå på skolan

Vi står för kunskap, gemenskap och idrott. Kreativitet, engagemang och höga målsättningar ger dig rätt förutsättningar för din framtid.

Målmedvetenhet, höga ambitioner och goda resultat är lika viktigt som gemenskap och trivsel.

Bromma gymnasium vann Stockholms bästa UF-skola 2023 och är en framgångsrik skola inom entreprenörskap och Ung företagsamhet. Våra elever har vunnit många priser både regionalt och nationellt. Det är vi stolta över.

Bra skola, mycket pedagogiska lärare och en rolig skola som bevarar många gamla traditioner. Väldigt bra sammanhållning

Vendela Brisfors, tidigare elev, vice ordförande och ekonomiansvarig för Elevkåren vid Bromma gymnasium

I närheten av skolan ligger Stora Mossens IP.
Skolans entré med fönster till vårt härliga café.
Ljus och fräscha lokaler med vacker konst.
Kreativa och engagerade elever i bildsalen.